tisdag 20 december 2011

Tisdag

Så efter ett långt uppehåll kör jag igen. Det har varit ett uppehåll fyllt med en massa jävelskap. en vecka inne på sjukan dessutom. gick sjukskriven några veckor utan att träna någonting.

Nu är jag tillbaka på jobbet och igår morse var jag på gymmet och körde rygg, axlar och mage. Det kändes riktigt skönt att få komma igång igen. Och det är klart att föredra att träna på gymmet jämfört med hemma. På gymmet är jag mer fokuserad. Ingenting som distraherar. Gymmet öppnar halvsju och jag var där tjugo i sju. Tränade koncentrerat och var på jobbet klockan åtta. Det är luftigt och skönt sådär på morgonen. Vi var tre som tränade på hela gymmet. Plus en tre-fyra stycken som stog på löpbanden i rummet bredvid.

Jag ska försöka att träna lätt med inte alltför många olika övningar. Jag ska träna hela kroppen två gånger i veckan. Splitta på två.
Dag 1: ben, mage, rygg och biceps.
Dag 2: bröst, axlar och triceps.
Åtta respektive sju övningar. Det är lagom.

Inga kommentarer: