fredag 11 juli 2008

Fredag

Sista dagen på jobbet innan semestern. Fem veckor ledigt. Först en vecka i Hälsingland hor syster. Sedan fyra lata veckor hemma i stan. Kanske en liten resa ner till Göteborg. Måste ju reka inför nästa års Göteborgsvarv. Ledigheten avslutas 16 augusti med Midnattsloppet. Och nu verkar det ju som om vädergudarna vaknat på den rätta sidan. Äntligen. Efter värmeböljan runt maran har det ju varit lite spridda solskensdagar. Jag planerar att träna lite mer än vanligt. Fem dagar i veckan ska det bli. Jag kommer att lägga in intervallträning och backträning. Tre veckors intensivträning kan kanske ge en lite bättre tid på milen. Nu är ju inte mina tider så värst blixtrande. En kilometertid på cirka sju minuter. Men jag får väl ha ambitionen att knapra lite i taget. En tid på under 1:10 vore ju bra med mina mått mätt. Milen på 60 minuter är mitt mål till nästa år.

Inga kommentarer: