måndag 16 juni 2008

Måndag

Efter maran så lovade jag mig själv att öka på träningen till fyra gånger i veckan. Nu har två veckor gått och jag tycker att vi har vilat färdigt. Den gångna veckan har jag tränat en(1) gång. Inte så bra. Min kompis Peter säger att jag aldrig kommer att kunna träna fyra gånger i veckan. då blir jag förbannad. jag ska bara visa att jag minsann kan. Men då måste jag ju ta mig i kragarna och sätta fart. Denna veckan planerar jag att träna som följer:

Tisdag: 8 km distans
Onsdag: 8 km distans
Fredag: 6,81 km medelhård distans
söndag: 12-13 km långpass

Efter det så tänker jag hålla dom träningsdagarna. Jag tror inte alls att det är för mycket. Bara jag rent mentalt kan få mig ut i löpspåret så borde det inte vara något problem. Jag ser inga fysiska hinder för det så det är väl bara att köra.

Min jobbarkompis Mariannes man Roffe brukar vara ute i skogarna runt sjön Gömmaren och springa på helgmorgnarna. Jag är medbjuden för ett milpass. Men jag är lite tveksam. Jag springer så långsamt att jag undrar om han skulle ha tålamod med mig i skogen. Det är dock frestande. Jag älskar att springa i skogen och känna alla dofterna och höra ljudet av sus i träden. Jag skulle också vilja lära mig att hitta rätt på skogsstigarna där så att jag kan springa där även när jag är själv.

Sockermatchen förlorades förra veckan. Jag fattar inte att det kan vara så svårt. Det är ju bara att undvika allt med socker i. Men i fredags så plockade Yvette fram en stor ask After Eight och ställde fram. Och naturligtvis är jag där och plockar till mig flera stycken. Och innan jag hinner tänka på vad det är jag gör så stoppar jag i mig. Va??!! Jag som har slutat röka och dricka sprit. Ska jag inte klara av lite socker? Nåja, nu prövar vi igen. En dag i taget. Jag ska gå ner tolv kilo till nästa mara, men det vore roligt om målvikten kunde uppnås lite tidigare ändå. 70 kilo, here I come.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var kommer den exakta siffran 6,81 km ifrån? En GPS-mätt sträcka?

Rolfuno sa...

Ja, med min fina garmin har jag mätt upp sträckan. Jag är väl lite av en kalenderbitare som gillar att föra statistik över det mesta. då passar det ju bra att kunna kolla alla detaljer.