torsdag 5 juni 2008

Torsdag


I går kväll sprang jag Blodomloppet på Djurgår´n. Det blev en enorm besvikelse. Jag hade tänkt att få en bra tid som revansch för avbrutet Stockholm Maraton. Vi skulle springa 5 km och ställde upp oss i startfållan för 5km-löpare. 5 minuter efter oss skulle promenadklassen starta. Nu måste det ha blivit så att många som skulle gå startade med oss, för när det tunnade ur och man kunde börja jogga lite lätt så fortsatte de flesta att gå till min stora frustration. Jag hade ingen lust att knuffa folk och springa ned dom så jag tog det lite varsamt och sprang om där det gick. Resultat: de första 1,5 km fick jag gå. ytterligare 2 km gick i lusigt tempo. Egentligen var det bara den sista kilometern som jag kunde springa på. tiden visar ju allt. 40.04. På 5 km. Vilken pang-tid va?
Trots att det bara rörde sig om att jogga runt 5 km så könde jag av det i låren. Jag antar att maraton sitter i fortfarande.

Inga kommentarer: