söndag 15 juni 2008

Söndag

Jag har inget att säga till mitt försvar. Sista löprundan var på Sörmlandsleden i måndags. Efter det har det blivit noll och intet. Jag kan ju inte skylla allt på fotbolls-em men faktum är att jag sett de flesta matcherna. Jag tycker det är sjukt kul att följa de olika grupptabellerna och räkna ut vilka som får möta vilka i kvartsfinalerna. Med tanke på hur Holland har spelat hittills så kommer Sverige-Holland att bli en jättematch. Dock tror jag inte att Sverige kan rå på de oranga spelarna.
Nå, hur blir det med löpningen nu da? Ja, idag har jag lovat att gå med ut på långpromenad med kompisen Peter. Sen väntar lite tvätt och städning. Klockan 8 blir det NAVY CIS. Det programmet missar jag aldrig. Så någon löpning verkar det inte bli idag. Men i morgon börjar ju en ny vecka med nya intentioner. Jag har ju lovat mig själv att träna fyra gånger i veckan under året fram till nästa mara. Och det vill jag hålla. Javisst! Nästa vecka blir en bra löparvecka.
Jag fick se mig på video gå i mål på Blodomloppet. Jag trodde inte mina ögon. Där kom en gammal skäggig, lönnfet gubbe stapplandes. Är det verkligen jag? Javisst. Suck! Vad göra? Ja, lite uppstramning kanske. Börja raka mig och gå ner ungefär tio kilo vore en bra start. Och gärna lite fart-träning också. Annars får jag ge mig själv ett passande nickname. Roffe the turtle. Snigel-Roffe. Ja, nåt sånt vore träffande.

Inga kommentarer: