lördag 17 maj 2008

Dag 2

Ibland är det lite konstigt. För två veckor sedan så kändes det bara tungt att springa. Jag kom aldrig så långt som jag planerat. Nu, efter ett upphåll på nio dagar så kändes det otroligt bra och jag hade inga problem med att springa den distans som jag tänkt från början. Det gick riktigt lätt och det fanns mer att ge.
Nu tror jag inte att det skulle vara någon bra metod att vila nio dagar mellan varje löppass, men det gjorde onekligen att jag fick upp lusten att springa.
Det blev en runda på 6,81 km på 47 minuter. För mig är det ett bra tempo och jag skulle ha kunnat putsa litegrann på det.
Sockermatchen fortsätter på dag 2 och än så länge går det bra. Nu har jag sett till att jag inte har något godis hemma och det underlättar ju. Snart ska jag åka och handla och jag får se till att inte köpa några godsaker.

Inga kommentarer: