söndag 25 maj 2008

Söndag. 6 dagar kvar.

Tiden sniglar sig fram. Nu när jag bestämt mig för att springa maran så har jag inte lust att vänta. Jag vill springa NU. Hur ska jag kunna jobba en hel vecka innan? Hur ska jag kunna koncentrera mig på någonting vad som helst under veckan? Det enda jag kan tänka på är hur jag ska förbereda mig. Det enda jag kan se framför mig är hur jag står i löparmassan vid starten och hur jag studsar iväg efter starten. Okej, jag vet att det går väldigt trögt i starten och att det kommer att ta lång tid för att ens komma fram till startlinjen för oss i bakersta gruppen. Men det är studsande jag vill sig mig. Hur jag skrattar och studsar längs Valhallavägen.

Min syster och hennes familj kommer ner till stan. Det innebär att jag har en fanclub längs med banan. De kommer att stå vid vätskekontrollen vid Vasaparken. De ska visst måla nån flagga. Jag hoppas att det innebär lite extra krafter upp till Stadion. Då kommer jag att ta beslut om det blir något andra varv. Om jag kan springa i samma tempo som under mina långpass så kommer jag att klara mig med viss marginal, men jag har ju ingen aning om hur mina kilometertider påverkas under andra häften av loppet. Mitt längsta långpass har varit på 21 km. Jag vet att det egentligen är för lite, men träningen har inte funkat bättre än så. Jag får ta det som det kommer. Känner jag mig någorlunda fräsch vid stadion kommer jag att fortsätta.

Nu börjar min uppladdningsvecka. Jag kommer att huvudsakligen vila med ett joggingpass på onsdag. På menyn kommer det att bli mycket korv stroganoff med vitt ris och spagetti med köttfärssås. Torsdag, fredag lägger jag till mycket vitt bröd. Sen så lästa jag att någon brukar äta salta pinnar dagen innan för att få salt. Speciellt om det kommer att bli varmt då man svettar ut så mycket.

Inga kommentarer: