fredag 30 maj 2008

Fredag, 1! dag kvar.

Igår stegade jag för första gången iväg för att hämta min nummerlapp. Och jag var inte ensam. En jämn ström av löpare gick längs Lidingövägen fram mot Östermalms IP och Danicahallen. Oj, vad alla andra såg snabba och vältränade ut. Jag måste bryta mönstret ordentligt med min kagge.
Väl framme såg jag en liten grupp tjejjer stå vid ingången tillsammans med en massa vita plastpåsar. På en skylt stod et "Nummerlappar". Jag tänkte att det nog är så att nummerlapparna finns i påsarna och stegade fram och frågade om de delade ut.... dom tittade på mig och sa "De är för löpare". Oj då, jag ser nog inte ut som en löpare, men jag drog i med..jo, jag ska springa. Dom tittade lite till på mig och sa sen, som det verkade lite tveksamt, "okej då" och så fick jag min påse. Sen så pekade dom in mot hallen och sa att nummerlappsutdelningen är därinne.
Efter nummerlappsuthämtning och lite strosande bland de olika utställningsmontrarna så styrde jag stegen mot tunnelbanan. Till min lycka så mötte jag tre gentlemän på deras väg till utdelningen. De hade alla kaggar som bräckte min. Jag och min lilla mage var inte ensamma i löparvärlden i alla fall. Jag skänkte mina sympatitankar till de tre männen och undrade om flickorna skulle dela ut några påsar till dem eller om de blev tvungna att visa upp startbeviset.

I går kväll lade jag fram allt som ska med på lördag: handduk, duschcreme, deo-stick, kallingar, t-shirt, vaselin, solskyddsfaktor, nummerlapp, chip, energy bar, banan, 2 gel med citronsmak, keps, linne, korta tights, kompressionsstrumpor, skor, midjeväska, mobiltelefon, plånbok, nycklar, och en flaska för Maximdryck att dricka innan starten. plus plåster om jag ska tejpa bröstvårtorna( har inte bestämt mig. jag har inte haft något problem på träning men nu blir det ju lite längre).

HEJA, ALLA SOM SKA SPRINGA! VI ÄR BÄST!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart ni är bäst!
Trevlig blogg du har förexten, hittade just hit.

Lycka till i morgon! jag väntar med spänning på rapport..

Anonym sa...

Denna blogg blir man glad av. Lycka till! Hur det än går i morgon har du gjort det bra!