fredag 23 maj 2008

Fredag


I går kväll så sprang jag mitt första MAF-pass. jag gjorde inget riktigt test utan gick på snittiden för rundan som helhet. Med maxpulsen 135 sprang jag 6,81 km. Det gick riktigt bra. Jag behövde inte gå för att hålla nere pulsen men det gick ju inte så fort. Jag hade vissa besvär med att springa om en mamma med barnvagn som pinnade på rätt bra. Jag fick ett snitt-tempo på 8.27 per km. 135 är ca 75% av min maxpuls. Jag ska prova att springa tre timmar på lördag med en puls på ca 140=ca 80%, så ska jag se om jag inte kan ställa upp på Stockholm maraton i alla fall. Om det går alltför sakta går det ju inte men om tempot blir ca 7.30/km så tror jag att jag provar att starta. I värsta fall får jag väl bryta eller bli avplockad av banan då.
Om det visar sig att tempot blir för lusigt så kommer jag att träna för att springa maran nästa år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du är anmäld och har betalt, är det väl inget som hindrar att du startar nästa lördag. Starten är en upplevelse i sig och det är tillåtet att bryta.