onsdag 21 maj 2008

Uppdatering onsdag


Nu är jag helt slut. Det skulle ha blivit fyra intervaller men det blev bara två och knappt det. Jag värmde upp 15 min. sedan sprang jag en intervall på 60 sek. lugn jogg 60 sek. och sedan var det meningen att det skulle bli ytterligare tre intervaller på 60 sek. Andra intervallen tog knäcken på mig och jag orkade inte ens jogga ner på hemvägen. Jag masade mig hemåt i sakta mak. Jag undrar om jag tränar fel. Jag har suttit och läst om MAF-träning. Det enda med den är väl att jag skulle tvingas att springa så långsamt att rullatorerna skulle blixtra förbi. Enligt vad jag läst så skulle min aerobiska maxpuls bli 125 och det kan jag aldrig hålla ens om jag bara småjoggar. Men jag ska ge det en chans så får vi se. Rapporter kommer senare. Okej, nu har jag läst lite till. Och det visar sig att eftersom att jag tränar tre-fyra gånger i veckan kan jag räkna med 130 som aerobisk maxpuls. Jag tänker ge det en chans. I morgon gör jag mitt första MAF-test. Jag kommer att springa Lyranrundan som är väldigt snäll med få snälla backar.Den är 6,81 km så det borde landa på ca 50-55 minuter. Senast jag sprang den var förra veckan och då gjorde jag den på 47:42. Det blev ett km-tempo på 7 minuter. Jag antar att jag kommer upp till ungefär 8-tempo om jag håller mig på eller under min aerobiska maxpuls.

Inga kommentarer: