lördag 24 maj 2008

Lördag

Jag grämer mig. Jag är anmäld till Stockholm Maraton den 31 maj. Jag har precis suttit och läst informationen man fick hem med startbeviset. Men nu är det så att jag är alldeles för dåligt tränad för att kunna ställa upp. Jag är så dåligt tränad och så långsam att jag skulle bli avplockad från banan när de drar repet någonstans utmed banan. Det är så surt. Jag satte upp målet att springa redan efter maran förra året då jag satt och såg på den i tv. Jag la upp träningsprogram och planerade att följa Anders Szalkais program när det satte igång i december. Men nu är det bara att konstatera att jag inte orkat träna så mycket som hade behövts.
Men nu behöver jag ju inte gå och hänga mig bara för det. Jag ska i alla fall springa Blodomloppet 4 juni och Midnattsloppet 16 augusti. Jag menar....det hade jag aldrig gjort om jag inte börjat träna förra året. Och om Blodomloppet känns bra så tänker jag anmäla mig till Stockholm Halvmaraton 6 september. Och det är inte bråttom. Sista anmälningsdag är 5 augusti. Så jag kan träna på och känna efter ordentligt innan jag bestämmer mig. Det skulle vara kul att springa en halvmara och vem vet...om det känns bra kanske jag anmäler mig till maran nästa år istället.
I vilket fall som helst ska jag fortsätta springa. Det skulle vara skönt att utvecklas och kunna titulera mig själv löpare istället för som nu......lufsare. En riktig snigel.
Och nu börjar jag med maffeträningen. Jag har gjort mitt första MAF-test(sort of). Nu ska jag spriga 60-70 minuter tre gånger i veckan med maxpuls 135. Om jag ska tro på alla som tränat så och skriver om det på nätet har jag möjlighet att krypa ner ett par minuter per km till Stockholm Halvmaraton. Det skulle sitta fint. Det är bara att köra.

Inga kommentarer: