fredag 30 maj 2008

När jag var ute på lunchen och kände hur varmt det var så fick jag nästintill panik. Hur ska varmen tacklas i morgon? Jag vet från träningen att det här med sol och hög temperatur inte är helt optimalt för mig. Så jag måste göra det jag kan. Jag hade tänkt att springa i ett svart linne. Det går bort. Istället sprang jag in på Intersport och rafsade till mig en vit ADIDAS-t-shirt. Pro Cool stod det på lappen så jag hoppas att den skall vara sval och ge skydd mot solens strålar. Vit keps har jag redan. Ja, egentligen har jag två för det följde ju med en vit keps i plastbagen.
Men min är tuffare. så...vitt tyg på kroppen och knoppen, mycket vätska från och med nu och fram till starten. Jag kommer att ha med mig två flaskor i morgon. En att dricka under väntetiden och en att ha under den första halvmilen. Jag tror att jag sett någon uppgift om att första drickastation är vid 7 km. Jag tror det är bra om man tillför kroppen vätska redan från början.

Så...på med sunblock så kör vi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Första drickastationen är vid 5 km. Annars låter det som att du är väl rustad. Lycka till som sagt.