onsdag 28 maj 2008

Onsdag, 3 dagar kvar

Dom flesta om inte alla som skriver om sin maratonträning anger vad de har för tidsmål på maran. Jag skulle också vilja göra det men eftersom jag aldrig tidigare sprungit en mara så blir ju en gissning ganska okvalificerad. Jag blir nog mest glad om jag korsar mållinjen. Tiden är en bisak i nuläget. Under sex timmar får det bli.

Egentligen känns det ganska skönt att inte ha något personligt rekord som jag måste knäcka. Jag kan ju gå in helt för att ta det så lugnt som möjligt.

3 kommentarer:

gullfot sa...

Hej Roffe! Fick tips om din blogg i annan blogg, och började läsa. Det var ett modigt beslut att springa maran i alla fall, men jag tror du gör helt rätt - oavsett hur det går, skulle du ha grämt dig allra mest om du inte ställt upp. Oavsett hur det blir, kommer du att göra ovärderliga erfarenheter till nästa gång. Och du, jag tror faktiskt det kommer att gå bra :-) Ses kanske på lördag, det är min första mara också. Då ska vi överträffa oss själva! :-)

Anonym sa...

Hittade också hit via en annan blogg. Ser att jag finns i din blogroll. NIce. Lycka till, själv är jag i vårdeppläge och har inte tränat på läääänge. Nu dags att skärpa till sig igen. Tack för en motiverande blogg. Härlig kämpaglöd !!

Anonym sa...

Hej1
Är liksom du nybörjare på maran och för ca 1 timme sedan fixade ett startbevis.... vi kanske ses på andra varvet när vi kämpar på de sista kilometrarna.
Lycka till!!